Lipton Ice Tea Zomer Terras
Waar moet jouw terras van 2025 aan voldoen om je gasten gelukkig te maken? Volg onze terrastrends van aankomende zomer.

Trend: Perfect Serve
Gasten zijn bereid tot 15% meer te betalen voor een Perfect Serve. De kwaliteit van het glaswerk op jouw terras is niet alleen van belang maar ook de nostalgie en de uitstraling voor de klant. Er is niks beter dan een Lipton Ice Tea Sparkling vol met bubbels in een stijlvol en passend glas. Het iconische Lipton Ice Tea bolglas voldoet aan al deze eisen. Maak het af met drie tot vier ijsblokjes en een schijfje citroen en zorg voor de ultieme verfrissing op jouw terras!
Bestel nu
Trend: Mocktails en Cocktails
De opkomst van mocktails en cocktails op terrassen is ook een absolute trend. Deze dranken bieden niet alleen een heerlijke en verfrissende optie voor consumenten, maar ze zijn ook zeer winstgevend. Lipton Ice Tea in combinatie met mocktails en cocktails kan meer dan 3,7 keer zoveel winst opleveren. Bekijk onze recepten onder verkoopondersteuning voor inspiratie en ideeën voor op jouw terras!
Bestel nu
Trend: Sparkling
Sparkling is nu de op één na grootste smaakcategorie na groene thee, wat de heritage van Lipton onderstreept. Deze bruisende dranken bieden een verfrissende ervaring die perfect past bij een zonnige dag op het terras. Lipton Ice Tea Sparkling dranken zijn niet alleen dorstlessend, maar ook een stijlvolle en trendy keuze voor elke gelegenheid.
Bestel nu
Trend: Bewuste Keuze Zonder Suiker
Wist jij dat 80% van alle consumenten weleens bewust een ligt en/of zero frisdrank drinken? In 2025 zien we een sterke verschuiving naar functionele dranken zonder suiker, gedreven door de groeiende vraag naar gezondheidsvoordelen en een bewuste levensstijl. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar producten die niet alleen dorstlessend zijn, maar ook bijdragen aan hun algehele welzijn.
Suiker is hierin de grootste zorg onder veel frisdrankconsumenten. Sinds de introductie van Lipton Ice Tea Zero is de consumptie met 33% gestegen. Bedien de bewuste consument met onze suikervrije varianten: verfrissend, laag in calorieën, 0% suiker en vol van smaak!
Lipton Ice Tea Zero trekt zowel nieuwe als loyale zero-consumenten aan. Door deze varianten aan je menukaart toe te voegen, vergroot je je klantenkring en omzet. Lipton Ice Tea heeft een consistente suikerreductie doorgevoerd. In 2019 werd het suikergehalte van Lipton Ice Tea Sparkling verlaagd naar 3,5 gram per 100ml, en in 2022 naar 2,5 gram voor Lipton Ice Tea Green. De volledig suikervrije Lipton Ice Tea Zero is de perfecte keuze voor een verantwoorde verfrissing.
Lipton Ice Tea zorgt al meer dan 25 jaar voor verfrissing op de gezelligste plekken van Nederland. Het is de frisdrank voor als je alles uit je dag wilt halen op een verantwoordelijke manier.

Trend: Online & Gemak
Binnen de ‘gemaksgeneraties’, ook wel Millennials (1980-1995) en Generatie Z (1996-2012), is gemak een belangrijk aankoopmotief. Ze hebben vaak geen zin of tijd om te koken en zijn minder gewend om te plannen. Ze snacken veel, eten vaak buiten de deur en maken graag gebruik van bestelmogelijkheden. In 2030 zijn de gemaksgeneraties goed voor 79% van alle bestedingen in de food service kanalen.
Een meal deal biedt gemak en vermindert de moeite bij het beslismoment. Uit onderzoek blijkt dat er 7% meer drank wordt verkocht wanneer een maaltijd wordt gecombineerd met een drankje. Bovendien is de aankoopkans 11% hoger wanneer Meal Deals worden aangeboden.
Lipton Ice Tea speelt hierop in met de Meal Deal Portal op onze beeldbank. Hier kun je in een paar stappen je eigen Meal Deal samenstellen. Selecteer het gewenste item en de aantallen, druk op ‘bestellen’ en binnen 10 werkdagen ontvang je het verkoopondersteunend materiaal voor jouw Meal Deal!
Stel jouw Meal Deal samen
Trend: Duurzaamheid
Lipton Ice Tea focust sterk op duurzaamheid. Sinds 2020 zijn alle flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic, wat de CO2-uitstoot met meer dan 40% vermindert. De flesjes zijn volledig recyclebaar en eindigen niet als afval, maar als grondstof voor nieuwe flesjes. Lipton gebruikt 100% Rainforest Alliance gecertificeerde thee, wat zorgt voor verfrissing met oog voor mens en milieu.
Lipton streeft ernaar geen plastic voor eenmalig gebruik meer te gebruiken en heeft het gebruik van verpakkingsmateriaal met 40% verminderd. Dit bespaart jaarlijks 1,4 miljoen kilo plastic. Unilever heeft zich gecommitteerd om in 2025 al haar plastic verpakkingen volledig herbruikbaar, recyclebaar en/of composteerbaar te maken. Met jouw hulp kunnen we de impact van plastic op de planeet verminderen.